Split the Risk

Samenvatting

Jaarlijks belanden 220.000 jongeren tussen de 13 en 24 jaar op de Spoed Eisende Hulp Afdeling van een ziekenhuis na een ongeluk. Veel ongelukken worden veroorzaakt door risicovol gedrag. Consument en Veiligheid heeft een campagne opgezet om jongeren in het vmbo bewust te maken van de risico’s en gevolgen van een ongeluk. Met het lespakket ontdekken de jongeren dat er momenten zijn dat zij meer risico lopen en leren ze gevaren inschatten. Een ongeluk is namelijk niet alleen een kwestie van wrong time, wrong place, maar juist een kwestie van wrong time, wrong place, wrong action!. Aan de hand van een persoonlijkheidstest, een testlab en een CSI- analyse leren jongeren risico's beter in te schatten.

Doel

Risico's en gevaren inschatten.
 

Soort project/middel

Reguliere lestijd, Vakoverstijgend

Geschikt voor

VMBO

Tijdsduur

Een lesonderdeel
 

Middelen

Leerlingenboek
Docentenhandleiding
Video
Website

Uitgevoerd door

Docent LO
Docent Biologie / verzorging
Directie
Docent maatschappijleer
Mentor of decaan

Website

Consument en Veiligheid - jongeren
Split the Risk
 

Contactgegevens

Veiligheid NL
Postbus 75159
1070 AD
Amsterdam
020 -511 45 11
info@veiligheid.nl

Prijs

Gratis

Beschikbaar in

Heel Nederland
klik hier voor de Flash versie van deze website  PO | Help | Over deze site | Links | Contact