Split the Risk
|
Samenvatting
Jaarlijks belanden 220.000 jongeren tussen de 13 en 24 jaar op de Spoed Eisende Hulp Afdeling van een ziekenhuis na een ongeluk. Veel ongelukken worden veroorzaakt door risicovol gedrag. Consument en Veiligheid heeft een campagne opgezet om jongeren in het vmbo bewust te maken van de risico’s en gevolgen van een ongeluk. Met het lespakket ontdekken de jongeren dat er momenten zijn dat zij meer risico lopen en leren ze gevaren inschatten. Een ongeluk is namelijk niet alleen een kwestie van wrong time, wrong place, maar juist een kwestie van wrong time, wrong place, wrong action!. Aan de hand van een persoonlijkheidstest, een testlab en een CSI- analyse leren jongeren risico's beter in te schatten.
|
Doel
Risico's en gevaren inschatten.
|
|
Soort project/middel
Reguliere lestijd, Vakoverstijgend
|
Geschikt voor
VMBO
|
Tijdsduur
Een lesonderdeel
|
|
Middelen
Leerlingenboek Docentenhandleiding Video Website
|
Uitgevoerd door
Docent LO Docent Biologie / verzorging Directie Docent maatschappijleer Mentor of decaan
|
Website
Consument en Veiligheid - jongeren Split the Risk
|
|
Contactgegevens
Veiligheid NL
Postbus 75159
1070 AD
Amsterdam
020 -511 45 11
info@veiligheid.nl
|
Prijs
Gratis
|
Beschikbaar in
Heel Nederland
|